Med Medelhavet och södra Spanien i sikte

Vår vana trogen blev det en sen kväll dagen innan och vi var lite kort om sömn när vi tog oss upp. Men det är så klart inget svårt när en trevlig resa väntar oss. Efter frukost tar vi och avrundar med jobb och lite ärenden. Väskorna var i stort sett redan packade kvällen innan men lite sista plock blir det som alltid. ”Behöver jag denna? Nä, jag struntar i den.” Efter vi parkerat bilen ringde vi taxi som strax dök upp. Taxichauffören var en trevlig och pratglad man från Kurdistan. Han berättade om sin semester detta år, Florida, Paris och nyligen ett besök hem till Kurdistan. Vi tackade den trevliga chauffören när vi hoppade av vid Landvetter.

Landvetter är uppenbart en mindre flygplats än de flesta vi besökt men på senare tid har den blivit mycket trevligare och inbjudande. Trots det var kort innan avresa verkade det inte stressigt och vi passade på att handla lite innan avresan. Vi köpte även med oss varsin Scones från Espresso House. När vi kom till gaten var det bara 5 minuter kvar till avgång och de ropade ut att det var sista utrop samtidigt som vi gick igenom gaten.

Anki på SAS plan till Malaga - We are Travelers

Piloten bad alla ta plats så vi kunde hålla slot-tiden och komma iväg snabbt. Mycket snart satt alla och vi rullade ut. Planet lyfte och vi åt våra Scones och kollade ut över västkusten, delvis täckt av moln. Efter en stund slumrade vi till och vaknade när piloten tipsade oss om en fin vy över Pyreneerna utanför.

SAS Flight till Malaga

4 timmar efter vi lämnat Göteborg landade vi på Malaga flygplats. Vi börjar känna oss hemma här och behöver inte kolla vart vi skall. När väskorna dykt upp på bandet gick vi ut, åkte 4 våningar upp, tog oss till del 1 av flygplatsparkeringen, åkte en våning ner och möttes direkt av en representant från hyrbilsfirman. Även detta gick snabbt och smidigt och 50 minuter senare svängde vi av vid Manilva.

Monte Viñas och solen är på väg att gå ner

Det hade hunnit bli kväll men var fortfarande ljust ute. Eftersom det var resdag ställde vi bara in våra väskor och körde ner till Sabinillas. Eftersom Manilva är så liten och har ett begränsat utbud blir det många besök till Sabinillas under våra vistelser här nere.
Restaurante La Casita, Sabinillas

När vi hittat en parkering för bilen gick vi direkt till en restaurang som har goda grillspett, La Casita, och det var precis vad vi var sugna på denna kväll.

Grillspett med kyckling på La Casita restaurang i Sabinillas

Anki valde ett på kyckling och Lasse ett på biff. Egentligen var vi nöjda efter dessa men kunde inte motstå frestelsen och det blev även dessert på Flan och en Choklad kaka med glass.

Flan på La Casita restaurang i Sabinillas

Mätta och belåtna tog vi en promenad längs strandpromenaden innan vi återvände hem denna heta kväll!