Resdag till södra Spanien

Ungefär ett dygn efter att vi kommit hem från USA var det tid att resa igen. Nu till vårt underbara paradis i södra Spanien.

Flygvy, på väg till Spanien

Vi lyfte från Kastrups flygplats i Köpenhamn med SAS. Flygningen på 3,5 timmar gick smidig. Det var klart väder över hela Europa och vi hade vackra vyer under oss.

Flyg från Köpenhamn till Malaga

Malagas flygplats är väl bekant, men senare år har de byggt ut en hel del. Vi landade vid en annan del än vi tidigare landat och passerade flygtornet. Himmelen var klarblå och vi såg fram emot att komma ut i den sköna spanska värmen.

Malaga Airport

Våra väskor kom snabbt på rullbandet och vi rullade ut till ankomsthallen. Detta år hade vi hyrt bil från Brunos Car Rental vilket innebär att vi slipper gå ner i källaren och vi slipper ta en buss till något kontor en bit från flygplatsen. Med Brunos Car Rental går man helt enkelt till parkeringshuset, upp till våning 3 där representanter från Brunos Car möter en med ens bil.

Luften var varm och skön. Det luktade Spanien. Vi njöt av att vara framme och visste att efter vi fått vår hyrbil skulle vi vara framme i Manilva knappt en timma senare.

Webtjänsten för Bruno behöver man egentligen boka ett dygn innan. Eftersom vi bokade mindre än 24 timmar innan ankomst till Malaga hade vi satt tid för upphämtning något senare än vi egentligen önskade, men det var inga problem. Vi slog en signal till dem när vi gick med våra väskor från ankomsthallen till garaget och representanten sa att han skulle vara där inom 10 minuter.

Anki, Malaga Airport

Vi tog betalvägen söderut. Vi var hyfsat trötta och kände att ge sig ut på restaurang senare ikväll var ganska onödigt. I Sabinillas stannade vi därför till på Mercadona och handlade en cava, lite rödvin, snacks och frukost till morgondagen. Det skulle räcka för oss denna kväll och att hade vi frukost imorgon kunde vi planera lite längre efter det.

Framme i Monte Viñas

Hemma i huset i Monte Viñas började vi oss göra hemmastadda. Vi satte ut trädgårdsmöblerna, bar upp väskorna på övervåningen, och fixade lite i huset. Det här året hade vi inte hunnit meddela vår spanska kontakt som sköter huset att vi skulle komma och självklart behöver man damma av en del efter att inte ha bott i huset på ett år.

Kvällen tillbringade vi trädgården. Det var en skön och vindstilla kväll. Stjärnorna lyste klart och vi skålade i cava. Det var underbart att vara på plats och vi såg fram emot 10 sköna dagar av total avkoppling.