Estepona och Puerto Banus

När vi vaknade på morgonen gick vi upp för att handlade bröd hos lokale bagarn i Manilva. Det var redan utplockat men vi köpte en limpa och några frallor.

Det var en vacker förmiddag och på vägen hem passade vi på att fotografera Monte Viñas nere ifrån backen. När vi kom tillbaka åt vi frukost i trädgården. Trädgården fick en skvätt vatten, med vår förhoppning om att växter och buskar skulle skjuta fart och bli fina tills dess Ankis föräldrar kommer ner i september.

Solen stod högt på himmelen och vi samlade ihop handdukar, sollotion och andra prylar vi behövde för en dag på stranden. Vi åkte in till stranden i Estepona och fick hittade parkering efter en stunds letande. Esteponas strand ligger utmed en vacker strandpromenad och vi la oss nära vattnet.

Estepona Beach 2002

Det var varmt och vi badade och njöt av solen men efter två timmar tilltog vinden alltmer och drog upp till mindre sandstorm. Vi beslutade att återvända till Monte Viñas för att lägga oss vid poolen.
En kvart senare parkerade vi bilen och gick direkt till poolen där vi plaskade och solade i två timmar.

Det började skymma och vi bytte om för att åka in till Estepona stad och Puerto Banus för att se oss runt och äta middag.

I Estepona parkerade vi bilen och gick upp på huvudgatan för shopping. Vi hade sett fram emot att åter smaka den spanska specialiteten Churros och köpte en strut på Churrerian. Anki hann med ett kort besök på Mango där hon hittade ett par byxor som hon fastnade för.

Vi körde ur stan och parkerade på Carrefour där vi gick in och köpte lite vin och annat för att ta med oss hem.

Färden fortsatte norrut till hamnstråket Puerto Banus strax söder om Malaga.
Innan vi letade upp någon mysig restaurang kollade vi in lite butiker med bland annat konst och kläder. Utbudet i butikerna runt Puerto Banus är i regel av den lyxigare klassen.

Till sist satte vi oss på restaurang Marbella Riviera. Anki beställde in en kycklingfile med apelsinsås och Lasse tog en Grillad Sjötunga. Detta gick ner i sällskap av en flaska Allozo Temparillo 2000 (La Mancha). När vi ätit upp satt vi kvar och tittade på folk som vandrade förbi i hamnen medan vi smuttade på vinet till flaskan var tom.

Klockan hade blivit närmare två när vi begav oss och ungefär tre på natten parkerade vi i backen vid Monte Viñas.